25. Juni 2021
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Essentials
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In der Ausgabe 4/2021 (Juni 2021) lesen Sie u.a.:

  • Zum Nutzen von Big Deals
  • Verändert sich der Publikationsprozess bei den Megajournals?
  • Neue Ansätze zur Informations­kompetenzvermittlung
  • Außen- und Selbstwahrnehmung von Bibliothekarinnen und Bibliothekaren als wichtiges Steuerungsinstrument
  • Die Folgen des Wissenschaftstracking – unbekannt, aber nicht ungefährlich
  • Best Practices für den Umgang mit dem Coronavirus in Bibliotheken
u.v.m.
  fachbuchjournal
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Ausgabe 3 / 2021

IM FOKUS
Über das Sterben reden

  • Dr. Henning Scherf im Gespräch
  • Eine Buchauswahl zum Thema

LANDESKUNDE
Indien: Geschichte und Gegenwart

KUNST | BIOGRAFIEN
Malerinnen: Talent ist keine Frage des Geschlechts

BETRIEBSWIRTSCHAFT
„Leadership“ ist hip

RECHT
Steuerrecht | Umwelt- und Planungsrecht | Kommentare zum Bürgerlichen Recht | Strafrecht | Juristendeutsch? | Rechtsgeschichten

uvm

IFLA Statement on UNESCO: Education, Science and Culture:
Shared Objectives Need Shared Efforts

Bild: Photo: Jean-Pierre Dalbéra, via Wikipedia Commons
UNESCO HQ

On 16 October 2017, following the announcement by the governments of the United States and Israel of their intention to leave UNESCO, IFLA released the following statement:

Education, Science and Culture: Shared Objectives Need Shared Effort

The International Federation of Library Associations and Institutions (IFLA) regrets the announcement by the US and Israel of their withdrawal from UNESCO, and encourages all parties to work together to find a positive solution.  

Libraries play a vital role in promoting education, advancing science, and preserving and celebrating culture. IFLA, as a global network, is built on the basis that our institutions, and our activities, gain from discussion, and cooperation, across borders. We advance faster and in a more sustainable way towards these objectives - as institutions and as societies - when we do it together.  

IFLA, as the global voice of libraries, therefore affirms the value of UNESCO as a global intergovernmental organisation in the field of education, science and culture, working with libraries to achieve our common goals. We encourage all governments to join us in this.

https://www.ifla.org/node/11888