6. März 2021
  LESETIPPS bei b.i.t.online
  WEITERE NEWS
 
Aktuelles aus
L
ibrary
Essentials
[+]
[X]

In der Ausgabe
10/2020 - 1/2021 (Jan./Feb. 2021)
lesen Sie u.a.:

  • Vergleichsstudie zu Abstract-Datenbanken
  • Untersuchung zur bibliothekarischen Berufspraxis in Deutschland
  • Eine neue Generation von Metadaten für Bibliotheken wird gesucht
  • Künstliche Intelligenz aus der Sicht von Informationsfachleuten
  • It was twenty years ago... Happy Birthday, Wikipedia!
  • Zurückgezogene wissenschaftliche Arbeiten leben häufig weiter
u.v.m.
  fachbuchjournal
[+]
[X]
Ausgabe 1 / 2021

RECHT

  • Covid-19-Pandemie im Spiegel juristischer Fachliteratur
  • Pandemiestrafrecht
  • Arbeitsrecht

ZEITGESCHICHTE

  • Fritz Bauer und Achtundsechzig
  • Josef Wirmer – Die Wiederherstellung der Herrschaft des Rechts

MEDIEN | ZEITUNGEN

  • Neue Zürcher Zeitung
  • Frankfurter Allgemeine Zeitung
  • Hannoverscher Anzeiger

LANDESKUNDE

    Japan

VERLAGE

  • Schott Music Group
  • S. Fischer
  • 75 Jahre Evangelische Verlagsanstalt

BUCH- UND BIBLIOTHEKSWISSENSCHAFTEN

uvm

ILI's Call for Speakers is open

Internet Librarian International (ILI) celebrates library innovation and innovative librarians and is now in its 21st year

Every year hundreds of library and information professionals – and others – come together at ILI to exchange ideas, knowledge and experience. Our focus is on real-world innovations - big or small. We want to hear how you are making a difference to your organisation, clients and communities.

We’re looking for case studies, great stories, personal experiences and lessons learned from the ideas, strategies and practical implementations you’ve put in place.

Our speakers come from all library and information sectors around the world to share their real-world projects, initiatives and transformations. Mostly they do this by presenting a 15-minute case study – although other styles of presentation will be considered.

Submission deadline: 12 April 2019
http://www.internet-librarian.com/2019/CallForSpeakers.aspx