13. Mai 2025
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Aktuelles aus
L
ibrary
Essentials

In der Ausgabe 3/2025 (Mai 2025) lesen Sie u.a.:

  • Die unheimliche Begegnung der
    KI-Art: Wie Menschen im Alltag mit Sprachmodellen umgehen
  • KI-Kompetenz als Kernaufgabe wissenschaftlicher
    Bibliotheken
  • Data Literacy: Datenkompetenz –
    von der Hochschule in den Job
  • Maschinelles Lernen im Auskunfts-
    und Informationsdienst:
    Analyse virtueller Chat-Anfragen
  • FAIRer Datenaustausch in der Wissenschaft: Warum der Weg noch steinig ist
  • Wissenschaftliches Publizieren im Umbruch: Teilen von Wissen und Prestige
  • Wie wirkt sich Open Science
    auf die Wirtschaft aus?
  • Wie vertrauenswürdig ist das Internet
    für Jugendliche im Zeitalter der KI?
  • Gefälschte Publikationen und
    institutionelle Retraction-Welle
  • Die Magie der Bücherschränke:
    eine Oase in der Bücherflut
  • Metrik-Sonifikation: Transformation
    von bibliometrischen Daten
    zur Vermittlung in Klangform
  • Gefährdung der Bibliotheksfinanzierung: die geplante Auflösung des IMLS und ihre Folgen
  • Nachhaltige Bibliotheken als
    Resilienz-Anker der Zukunft:
    ökologische Verantwortung,
    soziale Gerechtigkeit und
    strategische Partnerschaften
u.v.m.
  fachbuchjournal

The Open University in the UK Selects Ex Libris Alma and Primo

The next-generation solutions will support the University Library in meeting strategic goals

Ex Libris® Group is pleased to announce that The Open University (OU) in the UK has selected the Ex Libris Alma® library management service and the Primo® discovery and delivery solution to provide unified resource management and discovery. The Open University also selected the bX® Recommender, a user-facing service that presents article recommendations based on the usage data of millions of users around the world. This suite of integrated products will support the library’s commitment to ensuring that its technology framework meets the needs of users both now and in the future.

“As The Open University Library’s collection consists largely of e-resources, we wanted to improve our users' experience by ensuring easier access to online material,” commented Nicky Whitsed, Director of Library Services. “Together with enhancing the discovery experience by offering a one-stop search interface via Primo, we were keen to improve the efficiency of library operations. Alma provides cross-collection workflows within a flexible system that easily integrates with other library and external systems used by The Open University.  The Ex Libris solutions that we have adopted will help the library support the OU’s strategic aims whilst enabling our institution to keep pace with changes in higher education.”

Christoph Frech, regional sales director for northern and western Europe, remarked: “Primo will enable The Open University to provide its distance learning users with quick and easy access to resources from wherever they are. At the same time, Alma will empower the Library in making evidence-based decisions and streamline workflows, thus ensuring that the library collection reflects the changing needs of its diverse user community. These solutions from Ex Libris will make The Open University Library systems fit for purpose long into the future.”

www.open.ac.uk
www.exlibrisgroup.com