18. Juni 2021
  LESETIPPS bei b.i.t.online
  WEITERE NEWS
 
Aktuelles aus
L
ibrary
Essentials
[+]
[X]

In der Ausgabe 4/2021 (Juni 2021) lesen Sie u.a.:

  • Zum Nutzen von Big Deals
  • Verändert sich der Publikationsprozess bei den Megajournals?
  • Neue Ansätze zur Informations­kompetenzvermittlung
  • Außen- und Selbstwahrnehmung von Bibliothekarinnen und Bibliothekaren als wichtiges Steuerungsinstrument
  • Die Folgen des Wissenschaftstracking – unbekannt, aber nicht ungefährlich
  • Best Practices für den Umgang mit dem Coronavirus in Bibliotheken
u.v.m.
  fachbuchjournal
[+]
[X]
Ausgabe 3 / 2021

IM FOKUS
Über das Sterben reden

  • Dr. Henning Scherf im Gespräch
  • Eine Buchauswahl zum Thema

LANDESKUNDE
Indien: Geschichte und Gegenwart

KUNST | BIOGRAFIEN
Malerinnen: Talent ist keine Frage des Geschlechts

BETRIEBSWIRTSCHAFT
„Leadership“ ist hip

RECHT
Steuerrecht | Umwelt- und Planungsrecht | Kommentare zum Bürgerlichen Recht | Strafrecht | Juristendeutsch? | Rechtsgeschichten

uvm

Prenax and Schweitzer announce partnership

Prenax and Schweitzer Fachinformationen are pleased to announce they have entered into a global commercial partnership. This partnership combines Prenax’s footprint across the Nordics, France, UK, US and APAC with Schweitzer’s presence in Germany, Austria and Switzerland.

Access to accurate information plays an important role in decision making for most key businesses. The partnership will see Prenax and Schweitzer marketing themselves together across all corporate sectors to help companies consolidate their global sourcing requirements. Through Prenax and Schweitzer, these businesses can streamline processes and cut costs whilst benefiting from local, personal service in each country:

Austria
Australia (with Japanese, Mandarin, Cantonese speakers)
Denmark
Finland
France
Germany
Norway
Sweden
Switzerland
United Kingdom
United States (with Spanish and Portuguese speakers)

“I warmly welcome our strategic partnership with Schweitzer, with whom we have increasingly worked over the past years. It will allow our customers to benefit from Schweitzer’s unrivalled expertise in the German market, whilst enjoying a global coverage thanks to Prenax’s international presence in all time zones.“ said Jerome Conquet, Prenax CEO.

Philipp Neie, CEO of Schweitzer, adds: “The Customer Value of this newly forged Partnership has increased preciously through our extended territorial and programmatic offering. Working with Prenax has and will be a great opportunity for us and the benefits will be mutually enjoyed.”

www.schweitzer-online.de
www.prenax.co.uk